Ecommerce – jak zmaksymalizować zyski?

336

W dobie ogromnej konkurencji na rynku ecomerce każdy właściciel sklepu internetowego zastanawia się, w jaki sposób przyciągnąć do siebie klientów. Jeśli klient już trafi na stronę sklepu – w jaki sposób przekonać go do oferty i zachęcić do zakupów. Idealną metodą do maksymalizacji zysków w ecommerce jest cross-selling. Jest to metoda sprzedaży, dzięki której generowane są kolejne potrzeby u klienta, wzbudzane jest zaufanie do marki oraz budowany jest prestiż firmy. Zmniejszane są tym samym koszty sprzedaży, a zwiększane zyski m.in. na produktach komplementarnych. Jeśli jesteś zainteresowany w jaki sposób zastosować cross-selling w ecommerce koniecznie czytaj dalej!

Możliwości cross-sellingu w ecommerce

Cross-selling zastosować możemy w obrębie:

– produktów komplementarnych, czyli takich, które uzupełniają zakup główny, np. do telefonu komórkowego proponując etui,

– produktów powiązanych ze sobą, czyli takich, które nie uzupełniają zakupu, ale mogą również spodobać się klientowi, np. do koszulki z logo Harry Potter proponując długopis z tym samym logo,

– usług, czyli np. usługa transportu, instalacji, ubezpieczenia.

Wdrożenie cross-sellingu do ecommerce

Pamiętajmy, że wdrożenie cross-sellingu to maksymalizacja zysków w ecommerce. Jest to pracochłonna metoda, jednak warta poświęconego czasu. Najlepiej zacząć od opracowania produktów najbardziej popularnych i najczęściej kupowanych. W tym celu należy sprawdzić statystyki zakupowe swojego sklepu. Jak wygląda wdrożenie w praktyce? Obok, lub pod produktem, który oferujesz na stronie produktu należy umieścić produkty komplementarne z hasłami: „Inni klienci oglądali również”, „Popularne w kategorii”, „Zobacz też”, „Może Ci się spodobać”, „Klienci, którzy kupili ten produkt kupili także”. Tutaj pomocne są także ulokowane opinie klientów o danym produkcie czy usłudze. Na stronie koszyka zakupowego – osadzić:  „Kup w zestawie”, „Dla Ciebie znaleźliśmy także”, „Oferta dostępna tylko w ciągu następnych 15 minut”.

Zainwestuj w maksymalizację zysków w ecommerce

Inwestycja we wdrożenie cross-sellingu w ecommerce to słuszna decyzja. Pamiętajmy, że nie tylko maksymalizujemy zyski, ale również troszczymy się o klienta sugerując mu jego potrzeby, o których w danym momencie mógł zapomnieć, wzrasta tym samym zaufanie wśród klientów firmy oraz czują się bezpiecznie robiąc zakupy na naszej stronie internetowej. Często wracają zmieniając się w stałych klientów. Sklep sprzedaje więcej generując o wiele większe zyski. Nie trać więc czasu i zastosuj podane wskazówki w swoim sklepie internetowym, a zobaczysz jak szybko się to opłaci!

5/5 - (3)